Äänestä eduskuntavaaleissa

Vihreät on olemassa turvatakseen ympäristön, ihmisten ja politiikan tulevaisuuden. Kevään 2019 eduskuntavaaleissa tavoittelemme Uudenmaan vaalipiirissä roimaa kasvua kansanedustajiemme määrässä turvataksemme meile tärkeiden teemojen kuten ympäristön, koulutuksen työn ja köyhyyden torjunnan näkyminen entistä paremmin suomalaisessa politiikassa seuraavan neljän vuoden aikana. Näillä sivuilla voit tutustua ehdokkaisiimme, joita voi äänestää ennakkoon 3.-9.4. tai varsinaisena vaalipäivänä 14.4.

Espoolaiset Vihreät ehdokkaat

Tiina Elo

Kokenut kuntapäättäjä. Päällikkö Vihreissä. Vahva verkostotoimija. Äiti ja puoliso. Intohimona ilmastonmuutoksen torjunta, luonnonvarojen kestävä käyttö ja eriarvoisuuden vähentäminen. Nostetaan Suomi sinnikkyydellä ja sydämellä edelläkävijäksi.

www.tiinaelo.fi

Inka Hopsu

Äiti, valtuutettu.
Teen työtä laadukaan koulutuksen, luonnon monimuotoisuuden ja yhdenvertaisen Suomen puolesta. Ilmastonmuutoksen torjunnan ja globaalisti kestävän kehityksen tulee ohjata päätöksiämme. Yhteistyöllä ja neuvotellen pääsemme tuloksiin!

www.inkahopsu.fi

Saara Hyrkkö

Tulevaisuus tehdään tänään. Suomessa tarvitaan uuden sukupolven vastuunkantajia, joilla on pokkaa puolustaa koulutusta, tasa-arvoa ja ympäristöä. Olen periksiantamaton paremman maailman tekijä, analyyttinen optimisti ja toimeen tarttuva feministi.

www.saarahyrkko.fi

Johanna Karimäki

Haluan rakentaa tasa-arvoista maailmaa, jossa huolehditaan heikoimmista sekä kannustetaan työhön ja yrittäjyyteen. Lajirikas luonto, ilmasto ja Itämeri suojeluun. Taataan onnellinen lapsuus, turvallinen vanhuus ja vammaisten oikeudet.

www.johannakarimaki.fi

Jyrki Kasvi

Minä olen 55-vuotias tekniikan tohtori, kansanedustaja ja Espoon valtuuston pj. Olen toiminut tutkimus- ja kehittämisjohtajana, tutkijana ja peliarvostelijana. Tärkeimpinä arvojani ovat vapaamielisyys, suvaitsevaisuus ja yhdenvertaisuus.

www.kasvi.org

Mikki Kauste

Kolmen pojan yhteishuoltaja-isä Espoosta. City-vihreä kaupunginvaltuutettu ja kaupunginhallituksen jäsen. Viimeiset 25 vuotta olen pääsääntöisesti työskennellyt kulttuurin ja viinien parissa, viime vuodet menneet myös kunnallispolitiikan parissa.

www.mikkikauste.fi

Noora Koponen

Äiti, kaupunginvaltuutettu, fysioterapeutti ja koulutettu kokemusasiantuntija. Minulle tärkeitä asioita ovat lasten oikeudet, kuntoutus ja sote-asiat, terve ilmasto, ihmisten hyvinvointi, tasa-arvo ja että jokaisella on oikeus olla osa yhteiskuntaa.

www.noorakoponen.fi

Henna Partanen

Haluan olla luomassa maailmaa, jossa luonnosta ja ilmastosta kannetaan vastuuta, jossa ketään ei syrjitä eikä jätetä heitteille. Hyvinvointiyhteiskunta on rikkaus, josta kannattaa pitää kiinni. Koulutukseen panostaminen on investointi tulevaisuuteen.

www.hennapartanen.fi

Petteri Räty

Teknologia, analyyttisyys ja markkinamyönteisyys kuvaavat vihreiden arvojen, ympäristövastuullisuuden ja humaanin oikeudenmukaisuuden lisäksi ajatteluani. Päätösten pohjaaminen tutkittuun tietoon ja faktoihin on erityisen tärkeää.

ehdokas.petteriraty.eu

Rauli Virtanen

Raportoituani 50 vuotta Suomea nyt hyvin läheltä koskettavista konflikteista ja haasteista, haluan vierailijaprofessuurini (2015-2016) jälkeen olla rakentamassa Suomea inhimillisyyden mallimaaksi ja oikeudenmukaisemman maailman puolustajaksi.

facebook.com/raulivirtanen2019

Iris Westerlund

Olen Vihreä jo toisessa sukupolvessa; politiikka on ollut läsnä elämässäni aina. Olen tradenomi ja hallintotieteiden maisteriopiskelija, toimin myös Espoon Vihreiden Naisten puheenjohtajana ja valtuuston varajäsenenä.

www.iriswesterlund.fi