Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen hyväksi, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville. Espoossa olemme toiseksi suurin puolue 17 valtuutetulla ja 4 kansanedustajalla.

Toiminnanjohtaja vastaa Espoon Vihreiden järjestötoiminnasta, taloudesta ja vaalikampanjoista. Toiminnanjohtajan tehtävänä on tukea Vihreiden poliitikkojen ja aktiivien toimintaa Espoossa sekä toimia valtuustoryhmän ja Espoon Vihreiden hallituksen sihteerinä. Lisäksi työhön kuuluu yhteistyötä muiden vihreiden järjestöjen ja puoluetoimiston kanssa sekä muita erikseen sovittavia tehtäviä. Toiminnanjohtaja on keskeisessä roolissa rakentamassa Vihreiden vaalivoittoja Espoossa, seuraavaksi kuntavaaleissa keväällä 2021.

Työssä onnistuminen edellyttää paineensietokykyä sekä kykyä hahmottaa ja organisoida suuria kokonaisuuksia. Työskentely vaatii oma-aloitteisuutta, itsensä johtamisen taitoja sekä joustavuutta työajoissa, sillä työhön kuuluu myös ilta- ja viikonlopputöitä. Toivomme sinulta kokemusta järjestötoiminnasta, sujuvaa suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa, viestintäosaamista, kokemusta tapahtumien järjestämisestä, sosiaalisen median tuntemusta sekä tietoteknistä osaamista.

Arvostamme innostunutta asennetta, hyviä vuorovaikutustaitoja sekä vihreän aatteen, toiminnan ja politiikan tuntemusta. Lisäksi kuntapolitiikan tuntemus, kampanjakokemus, muu kielitaito ja soveltuvat opinnot katsotaan eduksi.

Tarjoamme työntekijälle näköalapaikan politiikan ja vaikuttamisen maailmaan, innostavan työyhteisön, hyvät työsuhde-edut, kuten kattavan työterveyden, sekä kevään 2020 aikana uusiutuvat toimitilat. Olemme elämäntilanneystävällinen työpaikka, työajat ovat joustavat ja työtä on usein mahdollista tehdä etänä.

Työaika on 37,5 tuntia viikossa. Peruspalkka on 3060 euroa kuukaudessa + kokemuslisät Vihreiden työehtosopimuksen mukaisesti. Työsuhde on vakituinen ja siihen sovelletaan 4 kuukauden koeaikaa. Työnantajana toimii Espoon Vihreät ry. Työtä tehdään Espoon lisäksi Vihreiden puoluetoimistolla, joka tällä hetkellä sijaitsee Helsingin Punavuoressa. Toivomme valittavan henkilön aloittavan työssä mahdollisimman pian.

Hakuaika on 3.-16.12.2019. Suoritamme haastatteluja jo hakuaikana sekä 16.-17.12., joten haethan ajoissa!

Hakemukset tulee toimittaa 16.12.2019 klo 16.00 mennessä osoitteeseen espoon.vihreat@vihreat.fi otsikolla “Hakemus toiminnanjohtajaksi”. Liitä vapaamuotoinen hakemus ja ansioluettelo viestin liitteiksi pdf-muodossa. Osa hakijoista kutsutaan Helsingissä Vihreiden puoluetoimistolla pidettäviin työhaastatteluihin.

Lisätietoja:

Espoon Vihreiden toiminnanjohtaja Kimmo Kyrölä