Hyvä koulutus

Espoon Vihreät pitävät tiukkojen neuvottelujen tuloksena syntynyttä budjettisopua hyvänä. Saimme läpi tärkeimmät tavoitteemme eli turvattua opetuksen ja päivähoidon laadun, torpattua kohtuuttomat sosiaali- ja terveystoimen maksukorotukset sekä lisättyä rahaa vanhusten palveluihin.

Olemme puolustaneet erityisopetusta, koulunkäyntiavustajia, kouluterveydenhuoltoa ja nuorten mielenterveyspalveluita. Olemme onnistuneet pitämään opetusryhmät pieninä ja säilyttämään maahanmuuttajien kieliopetuksen. Saimme lisärahoitusta perheiden tukemiseen. Kiirehdimme sisäilmaongelmaisten koulujen ja päiväkotien korjausta ja paransimme tiedotusta perheille ja opettajille.

Espoon vihreä valtuustoryhmä iloitsee kaupunginvaltuuston päätöksestä säilyttää lasten yhdenvertainen oikeus päivähoitoon ja varhaiskasvatukseen. Kaupunginvaltuusto päätti asiasta maanantai-iltana äänin 38-37. Aiemmin myös opetus- ja varhaiskasvatuslautakunta sekä kaupunginhallitus ovat päätyneet vihreiden johdolla samaan päätökseen.