Vesala Aleksi

Tasa-arvotoimikunnan jäsen

Nuori ehdokas, joka on luonnon ja muiden nuorten asialla

Olen 19-vuotias opiskelija Espoonlahdesta. Olen asunut samalla alueella lähes koko ikäni ja nähnyt sen kasvavan koko ajan suuremmaksi ja paremmaksi asua. Nyt alue on suuren muutoksen alla, kun Länsimetroa rakennetaan ja muun muassa Lippulaiva puretaan ja rakennetaan tilalle suurempi. Muutoksista huolimatta haluaisin taata Espoonlahdesta hyvän asuinalueen, jolla on kiva asua ilman ongelmia liikkumisen kanssa. Haluaisin taata kaikille espoolaisille hyvät harrastusmahdollisuudet varallisuudesta riippumatta. Tasa-arvon säilyttäminen on minulle tärkeää ihmisistä, heidän uskonnosta, kansalaisuudesta tai mistään muustakaan riippumatta. Haluaisin taata syrjäytymistä ennaltaehkäisevien palveluiden, muun muassa Etsivän nuorisotyön ja Espoon, toimivuuden. Harrastusteni kautta vietän paljon aikaa ulkona ja metsissä. Haluan pitää Espoon monimuotoisen luonnon hyvänä myös tulevaisuudessa. Haluan pystyä sanomaan neljän vuoden kuluttua, että olen ollut yksi niistä, jotka saivat pidettyä hyvät kulkuyhteydet Nuuksioon ja Espoota ympäröiviin saariin. Haluan pystyä sanomaan, että olen ollut vaikuttamassa Nuuksion pysyvyyteen hyvänä retkeilyalueena. Asun edelleen vanhempieni luona, koska Espoosta on vaikea löytää kohtuuhintaisia ja opiskelijoille sopivia asuntoja. Haluaisin taata kaikille espoolaisille opiskelijoille ja vähävaraisille kohtuullisen asumisen hyvien kulkureittien varrella. Liikkumisen kuuluisi olla vaivatonta autottomille asukkaille asuinalueesta riippumatta. Haluaisin taata, että Espoossa päätöksenteko toimii ja avointa viestintää päätösten osalta. Haluaisin myös saattaa nuorten tietoon sen, miten he voivat vaikuttaa Espoon asioihin. Haluaisin varmistaa, että kaikki viestintä on selkeää ilman vaikeita termejä. Haluan tehdä Espoosta paremman kaupungin kaikille. Minä teen kaikkeni, että onnistun siinä omien vihreiden arvojeni mukaisesti.

Vesala Aleksi
@aleksivesala