Brunni Antti

Kaupunginhallituksen varajäsen, kaupunginhallituksen tila- ja asuntojaoston jäsen, kaupunginhallituksen elinkeino- ja kilpailukykyjaoston varajäsen

Määrätietoinen optimisti #Digitalous #ToimivaKaupunki #KoulutusEnsin

Minä olen Antti Brunni. Työskentelen digistrategina IT-alalla. Koulutukseltani olen Taiteen maisteri. Toimin Espoon vihreiden varapuheenjohtajana. Vaimoni on opettaja ja lapseni 4 ja 8 vuotiaat. Asumme Vanttilassa. Olen vihreä, koska arvostan analyyttista ja ihmisläheistä tapaa tehdä politiikkaa. Tänä päivänä talouden ja digitaalisuuden ymmärtäminen on välttämätöntä, kun rakennetaan toimivaa kaupunkia. Kun talous on tasapainossa ja digitalisaation mahdollisuudet hyödynnetään oikein, pystymme nostamaan palvelujen tasoa. Espoo kasvaa myös jatkossa. Kaupungin laajetessa haluan huolehtia, että kaupunki on toimiva. Palvelut löytyvät läheltä, liikenneyhteydet ovat kunnossa ja julkinen liikenne toimii. Kun Pohjois-Espoo ensi vaalikaudella kaavoitetaan ei saa syntyä saavuttamattomia saarekkeita ilman palveluja. Espoossa on Suomen parhaat koulut ja näin tulee olla myös jatkossa. Koulutuksesta ei leikata. Koulutuksen laatulupaus on, että lapset ja nuoret saavat hyvät eväät elämään. Elinkeinopolitiikan merkitys päätöksenteossa kasvaa jatkossa, kun sosiaali- ja terveyspalvelut siirtyvät maakuntatasolle. Iso osa henkilöstöstä ja budjetista siirtyy myös sinne. Espoossa asuu paljon osaajia ja asiantuntijoita, joiden työllisyys on koko kaupungin kivijalka. Espoon täytyy pystyä kehittämään yrityksille ja yrittäjyydelle houkuttelevat edellytykset toimia. Strategiana tässä tulee olla: Keilaniemi, Otaniemi, koko Espoo. Yksin yrittäjille tulee olla työtiloja ja paikkoja verkostoitua. Pienyrityksille edullisia toimitiloja asuinalueiden kivijaloissa. Suuremmille yrityksille on oltava tarjolla korkeaa osaamista ja edellytykset kansainvälistyä. Kaupungin pitää ruokkia kokeilukulttuuria. Antin lista: Huolehditaan meidän ihmisistä, kaikkien osaamisesta ja työllisyydestä. Tehdään kasvavasta Espoosta toimiva kaupunki. Varmistetaan, että lapset ja nuoret saavat hyvät eväät elämään. Tehdään Espoosta paras paikka pienille ja suuremmille yrityksille. Tehdään Espoosta digitalouden ykkönen Euroopassa.

antti.brunni@vihreat.fi
Brunni Antti