Otsolampi Helka

3. varavaltuutettu, varhaiskasvatusjaoston puheenjohtaja

Kaikille kiva kaupunki

Olen lähes koko ikäni Espoossa asunut, elämän ruuhkavuosista nauttiva kahden pienen pojan äiti. Asumme Olarissa yhteisöllisessä ryhmärakennetussa rivitalossa. Tuttuja paikkoja Espoossa ovat erityisesti Kauklahti, Haukilahti, Kivenlahti ja Matinkylä.Työskentelen parhaillaan Espoon Vihreillä, joten kuntapolitiikka on tullut tutuksi, vaikka olenkin ensi kertaa ehdolla. Aikaisemmin olen tehnyt mm. data-analyytikon ja kehityspäällikön hommia. Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri. Olen pitkän linjan partiolainen, viimeisimpänä toimin pääkaupunkiseudun suurimman nuorisojärjestön Pääkaupunkiseudun Partiolaisten varapuheenjohtajana 2015-2016. Minulle tärkeitä asioita ovat erityisesti: Parempaa johtamista Espooseen. Motivoituneet työntekijät, joilla on tiedossa selkeä yhteinen tavoite, tekevät myös parempaa tulosta. Yhteiset verorahat täytyy käyttää hyvin. Varmistetaan, että Espoossa on pätevimmät johtajat kehittämässä ja innostamassa hyviin tuloksiin. Annetaan työntekijöille vapautta miettiä keinoja, joilla tavoitteisiin päästään. Palkitaan tuloksista ja panostetaan viestintään. Espooseenkin tarvitaan pormestarimalli ja poliittisista virkanimityksistä ylimmässä johdossa on luovuttava. Näin varmistetaan, että vaalitulos aidosti vaikuttaa kaupungissa ja virkamiesten ja poliitikkojen valta jakautuu tasaisemmin. Puolustetaan päivähoitoa. Laadukas ja edullinen varhaiskasvatus on perheiden paras kaveri. Pidetään sen laadusta kiinni. Huolehditaan, että päiväkodeissa on riittävästi hoitajia ja säilytetään tasa-arvoinen oikeus päivähoitoon jatkossakin. Annetaan päiväkotien ammattitaitoiselle ja sitoutuneelle henkilökunnalle mahdollisuuksia kehittää omaa työtään eikä säästetä vääristä paikoista. Pelastetaan lähiöt. Espoo rakentuu viiden aluekeskuksen varaan, mutta niitä ympäröiviä lähiöitä pitää myös kehittää. Otetaan kaikki mukaan kehittämään omia asuinalueitaan ja luodaan mahdollisuuksia yhteisölliseen kaupunkikulttuuriin. Näin varmistetaan, että eri ihmisryhmät tuntevat alueen omakseen. Hyvästä meiningistä hyötyvät niin asukkaat kuin paikalliset yrityksetkin. Luodaan mahdollisuuksia fiksuun ja lähiluontoa säästävään täydennysrakentamiseen palveluiden läheisyyteen. Varmistetaan, että lapsille ja nuorille on edullisia harrastusmahdollisuuksia myös lähellä kotia.

helka.otsolampi@gmail.com
Otsolampi Helka