Henna Partanen

Partanen Henna

valtuutettu, ympäristölautakunnan puheenjohtaja, kaupunkisuunnittelulautakunnan varajäsen

Elävä kaupunki - Luonto lähellä

Minulle on tärkeää, että Espoo kaupunkina toimii reilusti ja heikoimmista pidetään huolta. Ketään ei jätetä eikä syrjitä. Asuntojen hinnat pääkaupunkiseudulla ovat kohonneet monen ulottumattomiin. On rakennettava lisää pieniä ja kohtuuhintaisia asuntoja, jotta kaikilla on mahdollisuus omaan kotiin. Myös kaupungin vuokra- ja opiskelija-asuntojen riittävyydestä on huolehdittava. Espoo kasvaa kovaa vauhtia. Päiväkoteja ja kouluja on rakennettava riittävästi kasvavan lapsimäärän tarpeisiin. Myös olemassa olevat sisäilmaongelmaiset kiinteistöt on korjattava turvallisiksi viipymättä. Rakastan eläviä keskustoja toreineen, kivijalkaputiikkeineen ja terasseineen. Haluan Espooseen lisää jalankulkukaupunkia. Ilman julkisia kohtaamispaikkoja ei synny kaupunkikulttuuriakaan. Haluan, että kaupungissa pääsee liikkumaan toimivalla joukkoliikenteellä, kävellen ja pyöräillen. Joukkoliikenteen lippujen hintojen nousu on pysäytettävä. Vain sujuvana ja edullisena joukkoliikenne on todellinen vaihtoehto autoilulle. Tiivistyvässä kaupungissa on pidettävä huolta myös lähimetsistä ja viheryhteyksistä. Ne ovat henkireikä asukkaille kiireisen arjen keskellä. Kaupungin metsiä voidaan hoitaa luontoarvoja paremmin kunnioittaen. Myös virtavedet ja Espoon 95 järveä tulee pitää puhtaina. Suomen toiseksi suurimpana kaupunkina meillä on vastuu tehdä osamme myös ilmastonmuutoksen torjunnassa. Tällä kaudella olin valmistelemassa Espoolle uutta ilmasto-ohjelmaa, jossa määriteltiin päästövähennystavoitteet sekä ensivaiheen toimenpiteet. Nyt ne on toteutettava. Espoo lämpiää edelleen pääosin kivihiilellä. Siitä on päästävä eroon, jotta voimme turvata hyvän tulevaisuuden seuraavillekin sukupolville.

hpartane@gmail.com
Partanen Henna