Ailus Jaana

Espoon Vihreiden hallituksen jäsen

Kansainvälisten metropolien kasvatti eettisemmän Espoon puolesta Olen 32-vuotias luonnonkosmetiikan tuotekehityskemisti Olarista. Perheeseeni kuuluu puoliso, 3-vuotias lapsi ja kolme rescue-kissaa. Harrastuksiini kuuluu eläinsuojelu, ja olen Vihreiden eläinpoliittisen työryhmän jäsen ja Pääkaupunkiseudun eläinsuojeluyhdistys ry:n entinen puheenjohtaja. Olen Espoon Vihreät ry:n hallituksen jäsen. Olen myös Matinkylä-Olarin Vihreät ry:n puheenjohtaja ja toimin ensimmäisenä varavaltuutettuna Olarin seurakuntavaltuustossa sekä kirkkoneuvostossa. Olen asunut puolet elämästäni sekä käynyt kouluni Suomen ulkopuolella. Olen asunut miljoonakaupungeissa kuten Peking, Milano ja Lontoo, eli tuon kansainvälistä perspektiiviä Espoolaiseen kuntapolitiikkaan. Espoon kaltaisissa kasvavissa kaupungeissa on erityisen tärkeää että joukkoliikenne on toimivaa. Siksi Länsimetro-hanke on vietävä kunnialla loppuun asti ja joukkoliikenneyhteyksiä parannettava. Pyrin edistämään allianssimallin käyttöönottoa kaupunkimme tulevissa rakennushankkeissa. Luonnon monimuotoisuuden vaaliminen ei saa jäädä rakennuksen jalkoihin. Uskon että kumpikin on mahdollista, jos rakennamme enemmän kaupunkimaista Espoota missä asuminen on tiiviimpää ja luonnolle jätetään omat alueensa. Haluan olla mukana rakentamassa uudenlaista Espoota missä ihmisillä ja eläimillä on hyvä olla.

jaana.ailus@gmail.com
Ailus Jaana