Helenius Jani

Svenska rum -lautakunnan jäsen

Koulu- ja palveluverkosto kuntoon, järkevä kehittäminen ja tasa-arvo

Olen Jani Helenius, Pohjois-Espoon Perusmäestä. Ikätietohakuisille tiedoksi, että synnyin vuonna 1973. Rakensimme oman talon maaseudun rauhaan. Perheeni koostuu vaimosta ja kolmesta pojasta. Oma äidinkieleni on ruotsi kuten myös poikien ja minulle oli erityisen tärkeätä muuttaa seudulle, jossa poikani voivat aloittaa koulu-uransa pienessä idyllisessä koulussa. Olen neljän vuoden aikana toiminut Svenska Rum lautakunnan jäsenenä ja nauttinut suuresti vaikuttamisesta juuri kyseisessä lautakunnassa. Olen myös vaikuttamassa alueellisesti Pohjois-Espoon asukasfoorumin valmisteluryhmässä sekä paikallisen omakotiyhdistyksen hallituksessa. Aloitan Pohjois-Espoon asukasfoorumin valmisteluryhmän puheenjohtajana 24.3.2017 ja ensi töikseni haluan luoda vankempaa yhteistyötä omakotiyhdistysten välille. Olen toiminut myös vanhempainyhdistyksen puheenjohtajana. Olen kiinnostunut Espoon hyvinvoinnista sekä tulevaisuudesta. Olen itse ollut mukana POKE (keski- ja Pohjois-Espoon yleiskaava) tilaisuuksissa sekä aktiivisesti esittänyt palvelukokonaisuuksia joilla takaamme tulevaisuudessa palveluita myös pohjois- ja keski espoolaisille. Lähellä sydäntä on tietenkin lapset, liikenneturvallisuus sekä juuri mainittu palveluiden saatavuus, lähipalvelut. Tulen näihin asioihin kiinnittämään huomiota myös tulevaisuudessa. Koska haluan vaikuttaa ja tehdä jokaisen espoolaisen päivästä vielä paremman, asetuin kuntavaaliehdokkaaksi. Ainut tavoite on valtuustopaikka. Päätöksiä on mahdotonta tehdä ilman espoolaisten mielipiteitä. Haluan kuunnella, analysoida sekä tehdä parhaita mahdollisia päätöksiä jotka palvelevat mahdollisimman hyvin kaikkia. Yhdessä rakennamme Espoosta kaupungin, jossa kaikki viihtyvät. Meidän on rakennettava peruspilarit vankemmiksi, jotta kaupunkimme ei horju. Voimakas velkaantuminen tulee saada pysähtymään. Seuraavat vuodet ovat todella voimakkaan kasvun vuosia joten talouteen on kiinnitettävä entistä enemmän huomiota.

jani.helenius@vihreat.fi
Helenius Jani