Johanna_Karimaki_KP-4Web

Karimäki Johanna

kansanedustaja, valtuutettu, maakuntahallituksen jäsen, innovatiivinen yrittäjyys -ohjelmaryhmän jäsen

Meidän Espoo –hoivaa lapsille ja vanhuksille ja turvattu tulevaisuus!

Olen kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu ja maakuntahallituksen jäsen, kahden nuoren äiti ja biokemian diplomi-insinööri. Minusta Espoon on huolehdittava heikoimmistaan ja tarjottava mahdollisuuksia asukkaille. Se tarkoittaa hyvää päivähoitoa ja koulua, pieniä ryhmäkokoja ja mahdollisuuksia harrastaa. Vanhusten hoivaan lisää hoitavia käsiä ja kotiapua, omaishoitoon tukea ja vapaapäiviä. Tasa-arvoisessa kaupungissa on kattavat vammaispalvelut. Terveydenhoito on kaikille luotettavaa ja lääkärille on päästävä ajoissa. Hyvät peruspalvelut tarvitaan lähelle asukasta, myös kirjastot ja liikuntapaikat. Merenrannat, metsät ja kaupunkipuistot, purot, vedet ja kalakannat laitetaan kunnan suojelukseen, ei nakerreta viheralueita! Ilmaston suojelua vahvistetaan joukkoliikenteen, kierrätyksen, uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden satsauksilla. Kunnan taloutta ja omaisuutta on hoidettava järkevästi turhaa tuhlaamista välttäen. Kunnossapitoon ja korjaamiseen panostetaan ja homekoulut korjataan. Espoon kaupungilla olen mukana työryhmässä, jossa edistetään kilpailukykyä, innovaatioita, yrittäjyyttä ja työllisyyttä. Työn tuloksena syntyi pienhankintaneuvontaa yrityksille ja Yrityskylä -oppimisympäristö lapsille. Minulle on tärkeää turvallinen ympäristö. Aloitteeni torjunta-aine glyfosaatin käytön lopettamiseksi puistoissa on esimerkki tästä, kuin myös aloitteeni lähiruoan edistämiseksi lastemme ja vanhustemme parhaaksi. Olen esittänyt kenkien nastoitusta kaupungin toimesta kaatumistapaturmien vähentämiseksi. Olen aloitteissani esittänyt määrärahoja perheiden ennaltaehkäiseviin kotipalveluihin sekä siirtokelpoisten väistötilojen hankintaan, jotta homekorjauksiin saadaan vauhtia. Esitin Gumbölen joen patoon kalatien rakentamista, jotta uhanalainen meritaimen nousee kutemaan. Ja tämä hanke toteutuu! Olen myös ajanut lisäpanoksia nuorten työpajatoimintaan sekä omaishoitajien palveluihin. Meidän Espoon on oltava hyvä kaupunki elää ihan jokaiselle.

johanna.karimaki@eduskunta.fi
050 512 1948