Elmnäinen Johannes

Laurea Espoon-Lohjan alueneuvottelukunnan jäsen, Liikunta- ja nuorisolautakunnan varajäsen

Hyvinvointi, vihreys, IT

Olen Johannes, hieman vajaa 30v IT-alan yrittäjä ja opiskelija Leppävaarasta. Kunnallisvaaleissa tärkein asia on kuntalaisten hyvinvoinnista huolehtiminen, ja mielestäni valtuusto voi tukea tätä panostamalla sosiaali- ja hyvinvointipalveluihin. Taloustilanteesta kuin taloustilanteessa ennaltaehkäisevistä toimista ei kannata leikata, sillä tällöin otetaan vain velkaa tulevaisuuden Espoolle. Panostetaan siis erityisesti koulutukseen, harrastusmahdollisuuksiin ja pidetään huolta subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta. Toisaalta Espoon tulee pyrkiä ekologiseksi kaupungiksi. Kehitetään siis joukkoliikennettä ja pyöräilyreittejä, jotta niiden käyttö olisi mahdollisimman mukavaa. Liikkumisen muutoksessa porkkana on keppiä parempi. Otetaan lisäksi uusi ote julkisiin hankintoihin. Kaupungin tulee käytännön mahdollisuuksien rajoissa hallinnoida tilaamiensa ohjelmien lähdekoodia. Tampereella menestyneen allianssi-mallin kokeilua tulee arvioida.

Elmnäinen Johannes
@