Kytö Juhani

Elä ja Asu -seniorikeskuksen hallituksen jäsen, Espoon vanhusneuvoston varajäsen

Joukkoliikennevyöhykkeet reiluiksi. Ikivihreä hyvän elämän puolesta.

Olen dipl.ins., eläkkeellä. Espoon vanhusneuvoston jäsen ja Uudenmaan virkistysalueyhdistyksen hallituksessa. Vuoden 2016 vihreä Espoossa. Ikääntyvän väestön tulee voida elää arvokkaasti ja liikkua esteettömästi, vanhustenhuollon toimittava. Ketään ei saa jättää. Korostan hyvän ympäristön ja lähiluonnon merkitystä. Etelä-Espoon merkittäviä viheralueita ei saa enää supistaa. Espoon talous ja yhdyskuntarakenne on pidettävä kestävänä. Joukkoliikenteen on toimittava. Uudet joukkoliikennevyöhykkeet A, B ja C sekä näiden väliset maksupäätökset on korjattava reiluiksi. Osallistun edelleen vastuullisesti Espoon kehittämiseen. Saavutuksiin on tarvittu yhteistyökykyä ja luotettavuutta. Muutin v.1954 Espooseen. Muutos alkoi Tapiolasta, jonka kyljessä asuin. Soukan ja Nöykkiön kautta päädyin Espoonlahden keskukseen vaimoni kanssa. Töitä tein ympäristöhallinnossa, myös yhdyskuntasuunnittelijan koulutuksen saaneena. Kaupungin luottamustehtävissä olin ensin liikuntalautakunnassa, ympäristölautakunnassa ja sen puheenjohtaja. Välillä olin teknisessä lautakunnassa ja vpj.. Siirryin varajäsenen paikalta kaupunginhallituksen jäseneksi. Olin rakennuslautakunnassa ja Uudenmaan liiton hallituksen varajäsen. Liberaalina toimin 1980-luvulla Jorvin sairaalan rakennustoimikunnan puheenjohtajana ja olin toinen varavaltuutettu. Voitin nuorena hiihtomitaleita. Pelasin jalkapalloa Hongassa nappulaliigasta A-junioreihin. Koripalloa pelasin junnuna Tapiolan NMKY:ssä, hetken maakuntasarjassakin. Myöhemmin EPS:ssä olin lasteni joukkueissa futisvalkkuna. Partiolippukunta Tapiolan Eräpojat oli nuorisojärjestöni. Arvostus partioon on jäänyt. Olin Teknillisen korkeakoulun ylioppilaskunnan edustajistossa ja hallituksessa. Toimin ison asunto-oy:n ja Lounais-Espoon Omakotiyhdistyksen pj:na. Muutakin kansalaisaktiviteettia on ollut ja on. Veneilyharrastus on ollut lähellä sydäntäni kimppaveneporukan myötä. Lapsistani tuli osaavia purjehtijoita. ”Onko tämä kaikki muu toimintani ollut turhaa paitsi purjehdus ?”

juhani.kyto@gmail.com
Kytö Juhani