Koskinen Katja

Sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen

Kätilo Espoon hyvinvoinnin asialla

Olen Katja Koskinen, 47-vuotias kätilö ja terveystieteiden maisteri. Työskentelen tällä hetkellä ylihoitajana. Olen kuntavaaliehdokkaana Espoossa. Kestävän kehityksen puolesta työskentely ei ole pelkästään ympäristö- ja energiapolitiikkaa, vaan myös ihmisten hyvinvoinnista huolehtimista. Yhteiskuntamme tulee rakentua toisistamme huolehtimiselle. Tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus ovat arvoja, joiden tulee ohjata päätöksentekoa. Kaikilla tulee olla oikeus perustoimeentuloon, koulutukseen ja työhön. Minulle tärkeitä asioita ovat mm. - ennaltaehkäisyyn ja varhaiseen tukeen tulee panostaa - apua tarvitsevan on saatava sitä nopeasti, eikä avun tarvitsijaa saa pallotella paikasta toiseen - kaikille tulee olla oikeus laadukkaaseen päivähoitoon, peruskoulutukseen sekä peruskoulun jälkeiseen koulutuspaikkaan - asukkaiden vaikutusmahdollisuuksia kunnan palveluiden kehittämisessä tulee lisätä - vapaaehtoistyön mahdollisuuksia on kehitettävä ja sitä on hyödynnettävä paremmin - säästöjä voidaan saada byrokratiaa purkamalla ja toimintatapoja uudistamalla

Koskinen Katja
@