Lahtinen Karri

Opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnan varajäsen

Espoon talous kuntoon, lähidemokratia, Cleantech

Olen 38-vuotias perheenisä ja Hankintapäällikkö Espoosta. Työelämässä olen erikoistunut talous - ja IT-projektien veto-ja konsultointitehtäviin sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Kansainvälistä työkokemukseta olen kartuttanut Australian Sydneyssä, jossa elin perheeni kanssa vuosina 2010-2012. Asetuin Vihreiden kunnallisvaaliehdokkaaksi, koska haluan kehittää Espoota vihreiden arvojen mukaan. Pidän tärkeänä otetaan huomioon uusiutuvat energiamuodot, kuten aurinko -, maalämpö - ja bioenergia. Ekologiset vaihtoehdot on tuotava asukkaille helposti saataville. Espoossa asukkaiden tulee voida elää hyvää elämää, joka perustuu ympäristöarvoille ja kestävälle kehitykselle. Espoon talous ja liikenne on saatava toimimaan tehokkaasti. Lisäksi haluan olla luomassa toiminta- ja kasvumahdollisuuksia Cleantech-yrityksille. Minulle on tärkeää, että asukkaat otetaan aidosti mukaan kaupungin kehittämiseen ja sen tarjoamien palveluiden suunnitteluun, jotta aluetta voidaan kehittää ensijaisesti asukkaiden tarpeiden mukaisesti. On tärkeää, että koulutuksesta, päivähoidosta ja terveyspalveluista ei säästetä. Säästöjä on kohdennettava IT-hankkeisiin, rakentamiseen ja hallinnollisiin prosesseihin. Näiden alueiden oikeanlaisella kehittämisellä voidaan saada merkittäviä säästöjä Espoossa.

Lahtinen Karri
@