Mari_Anthoni_PR-1Web

Anthoni Mari

valtuutettu, valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja, osallistuva Espoo -ohjelmatyöryhmän varapuheenjohtaja

Pehmeiden arvojen tiukka puolustaja. Koulutus. Terveys. Työ. Avoimuus.

Olen monipuolisesti ammattitaitoinen, aktiivinen ja aikaansaava vaikuttaja ja kahden lapsen äiti sekä kultaisennoutajan ja kahden kissan emäntä Tapiolasta. Vaikutan Espoon Vihreiden valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtajana, Osallistuva Espoo-kehitysohjelman ohjausryhmän vpj:na, sekä kaupunginhallituksen varajäsenenä ja elinkeino- ja kilpailukykyjaoston jäsenenä. Aiempiin luottamustoimiini kuuluvat mm. 8 vuotta Espoon monikulttuuriasiain neuvottelukunnan pj:na sekä kaupunginhallituksen ja sen konsernijaoston jäsenyys. Koulutukseltani olen valtiotieteiden maisteri, tiedottaja (MTi) ja auktorisoitu opas. Nykyisin työllistän itseni yrittäjänä. Vapaa-aikani kuluu liikunnan parissa ohjaten aikuisten ja lasten jumppatunteja sekä aktiivisessa järjestö- ja vapaaehtoistyössä. Minulle keskeisiä ja tiukasti puolustamiani sydämenasioita ovat erityisesti lasten ja nuorten hyvinvointi, syrjäytymisen ehkäisy, terveyden ja sairaanhoidon tasa-arvo, arvokas ikääntyminen ja turvallinen vanhuus, terveet ja laadukkaat päiväkodit ja koulut, avoin ja oikeudenmukainen päätöksenteko sekä työ ja yrittäjyys. Äitinä ja paljon lasten parissa työskentelevänä koen lasten ja nuorten hyvinvointiin sekä arjen sujuvuuteen, terveellisyyteen ja turvallisuuteen liittyvät asiat erityisen läheisiksi. Kuluneella kaudella olen tehnyt paljon töitä mm. päiväkotien ja koulujen home- ja sisäilmaongelmien pikaiseksi ratkaisemiseksi, peruskorjausten kiirehtimiseksi sekä väistötilojen löytämiseksi. Olen puolustanut ennaltaehkäisevää toimintaa ja varhaista puuttumista, tasokasta neuvolatoimintaa ja kouluterveydenhuoltoa, hyvää kouluruokailu, sekä viihtyisää ja turvallista asuinympäristöä kaikille espoolaisille. Osallistuva Espoo-ryhmän vpj:na olen aktiivisesti edistänyt asukkaiden osallistumis- ja vaikutusmahdollisuuksia sekä päätöksenteon avoimuutta. Uskon, että nykyisessä tilanteessa vihreiden ja pehmeiden arvojen tiukalle puolustajalle on suurempi tarve kuin koskaan. Hyvinvoivista kuntalaisista, työstä, turvallisuudesta ja tasa-arvosta muodostuu viihtyisä ja elinvoimainen Espoo.

mari.anthoni@saunalahti.fi
Anthoni Mari