Karhunen Paula

Liikunta- ja nuorisolautakunnan varajäsen

Vihreät arvot ja kestävä kaupunki

Paula Karhunen, 20-vuotias nuori nainen Espoosta. Muutin äidin siipien alta omilleni Espoonlahdesta Matinkylään vähän yli vuosi ja asun nyt siellä avopuolisoni kanssa. Valmistuin keväällä 2015 ylioppilaaksi Kallion ilmaisutaidon lukiosta ja tällä hetkellä vietän toista välivuotta työskennellen Kaisan Cafessa Tapiolassa. Töiden ohella puheenjohdan Espoon vihreitä nuoria ja opiskelijoita, sekä olen myös Espoon liikunta- ja nuorisolautakunnan jäsen. Pyrin opiskelemaan Helsingin Yliopistoon valtiotieteitä tänä keväänä. Elämässä minua kiinnostaa yhteiskunta, musiikki ja erityisesti vaikuttaminen. Pitkä hyvä yhteiskunnallinen keskustelu piristää päivääni, samoin kuin hyvä kahvi ja uuden oppiminen. Kuntavaaleihin päädyin ehdolle enemmän tai vähemmän sattumalta. Moni ystävistäni on lähtenyt mukaan ehdolle ja nuorisovaltuustoajoiltani jäi palo vaikuttaa asioihin enemmän ja isommin. Vaaliteemakseni nousee ehdottomasti homekoulut. Kävin peruskorjausta odottaneen koulun kuten myös pikkusiskoni, ja tiedän miltä tuntuu opiskella päänsäryn ja uskomattoman tunkkaisen ilman keskellä. Toinen vaaliteemani on kestävän kaupungin rakentaminen. Muun muassa joukkoliikenteen kehittäminen eritysesti nyt kun pian Etelä-Espoon joukkoliikennereitit menevät täysin uusiksi. Espoo on tullut valituksi Euroopan kestävimmäksi kaupungiksi mutta se ei tarkoita että nyt on kaikki valmista. Nuorten vaikuttamismahdollisuudet ovat myös entisenä nuorisovaltuuston puheenjohtajana hyvin lähellä sydäntäni, samoin nuorten matalankynnyksen mielenterveyspalvelut. Niiden pitäisi olla auki myöhempään, kaikki eivät pääse koulusta tai töistä psykologin juttusille arkena klo 8-16. Kaupungin tulee olla kestävä ja kaupungin tulee ottaa kummatkin huomioon, sekä ympäristö että asukkaat. Jokainen espoolainen on taustastaan tai elämästään riippumatta yhtä tärkeä ja arvokas. Vihreille arvoille rakentuu paras mahdollinen Espoo.

paulavaltuustoon2017@gmail.com
Karhunen Paula