Hätönen Pekka

tarkastuslautakunnan varajäsen, poliisilaitoksen neuvottelukunnan jäsen, kellomuseosäätiön hallituksen jäsen

Yhdenvertainen ja turvallinen Espoo, myös tulevaisuudessa

Olen 35-vuotias Espoolainen isä, poliisi ja lakimies. Asun Espoon Kaupunginpuutarhan vieressä Vanttilassa, ja vaikutan muutenkin Kauklahden alueella. Aloitin työni poliisina vuoden 2005 keväällä, ja urallani olen toiminut niin lähipoliisina kuin rikostutkijana, työskennellen etenkin nuoriin kohdistuneiden rikosten parissa. Opiskelin töiden ohessa oikeustiedettä, ja valmistuttuani lakimieheksi olen työskennellyt sisäministeriön poliisiosastolla sekä tällä hetkellä oikeusministeriön alaisessa Yhdenvertaisuusvaltuutetun toimistossa. Kesällä 2017 siirryn auskultoimaan Helsingin käräjäoikeuteen. Kuntavaaleissa minulle ovat tärkeitä samat teemat joiden parissa olen työskennellyt viimeiset 12 vuotta: Turvallisuus, yhdenvertaisuus ja perheet. Kaupungin tärkein tehtävä on tarjota turvallinen ja hyvä asuinympäristö kaikille, mutta etenkin lasten ja nuorten hyvinvointi on taattava. Laadukas varhaiskasvatus ja koulutus, turvallisessa ja terveessä ympäristössä on taattava kaikille lapsille ja nuorille. Kaupungin vastuu ei myöskään lopu koulupäivän päättyessä, oppimisen lisäksi toimiva nuorisotoimi sekä hyvät ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet ovat jokaisen lapsen ja nuoren oikeus.

hatonenpekka@gmail.com
Hätönen Pekka