Rajani Naina

5. varavaltuutettu, kulttuurilautakunnan jäsen

Yhdessä rakennamme parempaa Espoota

Olen Naina Rajani, 37-vuotias espoolainen kahden lapsen äiti. Työskentelen Espoon kaupungin terveyskeskuksessa terveyskeskuslääkärinä. Harrastan matkustamista, vesijuoksua ja ruoanlaittoa sekä vietän paljon aikaa ystävien kanssa. Sydäntäni lähellä ovat lapset, nuoret, vanhukset ja lähiympäristön luonto. Työssäni kohtaan päivittäin vanhuksia. Tärkein teemani onkin vanhusten yksinäisyyden vähentäminen, sosiaalisten kohtaamisten lisääminen ja hoiva- ja ikäihmisten palveluiden kehittäminen sekä omaishoitajien tukeminen. Hyvässä kaupungissa on kiva asua, helppoa liikkua ja kouluttautua sekä tehdä töitä taaten jokaiselle lapselle ja nuorelle mahdollisuus laadukkaaseen varhaiskasvatukseen ja koulutukseen. Laitetaan homekoulut kuntoon ja taataan kouluissa kaikille oppilaille riittävä tuki. Mielestäni terveyskeskusten aukioloaikojen tulisi olla joustavampia niin, että myös työssäkäyvät ihmiset voisivat käyttää palveluita esimerkiksi iltavastaanotoilla. Lisäksi nuorille pitää tarjota mahdollisuus maksuttomaan ehkäisyyn. Myös raskaana olevien ja uusien äitien hyvinvointia olisi hyvä tukea esimerkiksi maksuttomien uimahalli- ja kuntosalikäyntien avulla, joilla voidaan tukea äidin ja lapsen hyvinvointia sekä ehkäistä synnytyksen jälkeistä masennusta. Espoo on monikulttuurinen kaupunki, otetaan kaikki yhdessä mukaan! Suomalaisten ja maahanmuuttajien yhdessä tekeminen tuottaa uusia ideoita ja edistää eri näkökulmien kehittymistä kaupunkilaisten arjessa. Haluan huolehtia myös siitä, että kaupungissa säilyy luontoa, kuten puistot ja rantaraitti. Viheralueita on hoidettava luontoa kunnioittaen.

Rajani Naina
@