Heino Reeta

sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen

Opettaja, sote-osaaja ja pätevä tahtonainen. Joukkoliikenne toimimaan ja homekoulut kuntoon! Terveyspalvelut kaikille oikeaan aikaan!

Opettaja ja sote-osaaja valtuustoon! Olen 36-vuotias viestinnän opettaja ja kohta valmis luokanopettaja Gumbölestä. Olen työssäni opettajana nähnyt, miten tärkeää on, että lasten oppimista tuetaan riittävillä tukipalveluilla, kuten koulunkäyntiavustajien ja erityisopettajien riittävällä määrällä. Myös homekoulut pitää viivytyksettä hoitaa kuntoon - sairastumisia ei saa enää tulla homeen vuoksi! Olen toista kertaa ehdolla Espoon valtuustoon, ja teemojani ovat koulutuksen lisäksi joukkoliikenne ja asuminen. Lisäksi sosiaali- ja terveysasiat ovat ydinosaamistani. Vaikutan Espoon sosiaali- ja terveyspalveluiden jaostossa sekä Kanta-Espoon Vihreiden hallituksessa. Jaostossa olen ajanut mm. kaikille tavoitettavissa olevia terveyspalveluja sekä lisäresursseja lasten mielenterveyspalveluihin. Sote-palvelut läheltä ja oikeaan aikaan Haluan, että espoolaiset saavat jatkossakin sosiaali- ja terveyspalvelut läheltä ja oikeaan aikaan. Hoitoon pitää päästä ilman turhia jonoja. Asiakkaan tarpeen mukaista hoitoa pitää olla tarjolla mielenterveysongelmiin sekä eri ikäisten ihmisten fyysisiin sairauksiin. Lisää edullisia asuntoja ja raideliikennettä Haluan myös, että Espoossa panostetaan joukkoliikenteen toimintaan ja tiiviiseen rakentamiseen olemassa olevien raideyhteyksien ääreen. Espoon on sitouduttava rakentamaan riittävä määrä uusia edullisia vuokra-asuntoja, koska tällä hetkellä asunnoista on huutava pula koko pääkaupunkiseudulla. Espoon joukkoliikenne tulee järjestää raideliikenteen varaan ja huolehtia bussiverkon riittävyydestä – Pohjois-Espoota unohtamatta.

reeta.heino@alumni.helsinki.fi
Heino Reeta