Puhakka Tanja

Sosiaali- ja terveyslautakunnan varajäsen, Espoon tanssiopiston johtokunnan jäsen

Politiikkaa suurella sydämellä

Kaikkea elämää ja elollisia kunnioittava rauhantekijä, toivon luoja, oikeudenmukaisuuden ja heikompiosaisten puolustaja. Olen 42- vuotias espoolainen eronnut kahden lapsen äiti. Perheeseeni kuuluu myös kissa ja kaksi kääpiöluppakorvakania. Koulutukseltani olen lähihoitaja ja sosionomi-diakoni. Tällä hetkellä työskentelen diakonina Espoon Olarin ev.lut. seurakunnassa. Työssäni kohtaan ja autan ihmisiä jotka ovat jossain vaikeassa elämäntilanteessa, kriisissä ja usein myös taloudellisessa ahdingossa. Harrastan balettia ja irlantilaista tanssia, valokuvausta, ulkoilua luonnossa, rullaluistelua ja pyöräilyä kesäisin. Tässä asioita joihin aion vaikuttaa: Kaikkien Espoo • hyvä ja turvallinen Espoo kaikille ikään, sukupuoleen, kansallisuuteen, sosiaaliseen statukseen, ihonväriin, seksuaaliseen suuntautumiseen, elämänkatsomukseen tai vakaumukseen katsomatta. • rasismille ja vihapuheelle tehtävä loppu. Vihreä Espoo (kaiken elämän kunnioitus, säästetään luontoa myös jälkipolville) • vihreän, kestävän kehityksen tukeminen. • rakentamista ja asumista luontoa kunnioittaen. • puisto-, viher-, ulkoilu, ja luonnonsuojelualueet säilytettävä. • joukkoliikenteen, erityisesti Espoon sisäisen joukkoliikenteen parantaminen. Talouspolitiikkaa inhimillisesti (kaikkea ei voi mitata rahassa) • taloudelliset päätökset on tehtävä oikeudenmukaisesti • köyhimpien kansalaisten ehdoilla, ei heidän kustannuksella. Heiltä ei saa leikata lisää. • ihmisten eriarvoistuminen pysäytettävä • sosiaali-, ja terveyspalveluihin lisää rahaa. Ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin panostaminen maksaa itsensä takaisin pidemmällä aikavälillä. Palvelut kuntoon ja toimiviksi (ihmisten kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin panostaminen) • puhtaat, home-, ja kiusaamisvapaat koulut sekä päiväkodit. • päiväkotien ryhmäkoot pienemmiksi. Näin turvataan laadukas päivähoito ja tuetaan työntekijöiden jaksamista. • mielenterveyspalveluiden kehittäminen ja lisääminen. • vanhusten ja omaishoitajien tukeminen ja palveluiden parantaminen.

tanja.puhakka74@gmail.com
Puhakka Tanja