Volotinen Teresia

Espoon kaupunginteatterisäätiön hallituksen jäsen, Opetus- ja varhaiskasvatuslautakunnan varajäsen

Palvelut paremmiksi - koulutus ja kulttuuri kunniaan!

Pyrin Espoon valtuustoon, koska haluan kunnalliset palvelut entistä paremmiksi! Varhainen tuki vähentää ongelmien syntymistä. Tarvitsemme vähemmän byrokratiaa ja enemmän aitoa ihmisen kohtaamista, auttamista ja yhteistyötä! Espoon Vihreän valtuustoryhmän jäsenenä ja varavaltuutettuna avoimuus, oikeudenmukaisuus ja vastuullisuus ohjaavat päätöksentekoani. Olen Espoon tasa-arvotoimikunnan puheenjohtaja, ja haluan edelleen edistää yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa kaupungissamme. Toimin myös Tasa-arvoasiain neuvottelukunnan kunta- ja itsehallintoaluetyöryhmän jäsenenä vaikuttamassa SOTE-uudistukseen. Koulutus on hyvinvoinnin kulmakivi. Erityisopettajana tiedän aivan ruohonjuuritasolta, miten tärkeää on, että resursseja suunnataan sekä koulurakennusten kunnon parantamiseen että laadukkaaseen opetukseen. Toimialojen vankka yhteistyö estää turhaa päällekkäisyyttä. Sivistystoimen lautakuntien puheenjohtajien neuvottelukunnassa olen saanut tehdä yhteistyötä lautakuntien välillä. Toimin myös Laurean Espoon – Lohjan alueneuvottelukunnan jäsenenä sekä Vihreä Sivistysliiton hallituksessa. Sekä alue- että lähikirjastojen palvelujen kehittäminen että runsas kulttuuritarjonta lisäävät hyvinvointiamme. Kulttuurilautakunnan varapuheenjohtajana olen päässyt vaikuttamaan espoolaisen kulttuuritoiminnan monipuolisuuteen. Olen asunut kolmisenkymmentä vuotta Espoossa, Mäkkylässä, Järvenperässä, Mankkaalla ja Tuomarilassa. Perheeseeni kuuluu mies ja kaksi aikuista tytärtä. Nykyisin olen myös pienen tyttövauvan mummi. Kunnallispolitiikka on tärkeä keino vaikuttaa oman kuntansa ja kaupunginosansa tulevaisuuteen. Haluankin tuoda rohkeasti oman kokemukseni ja taitoni Espoon kehittämiseen. Enemmän vastuullisuutta ja yhteistyötä palvelujen parantamiseksi!

volotinent@gmail.com
Volotinen Teresia