Finström Verna

1. varavaltuutettu, kulttuurilautakunnan varapuheenjohtaja

Yhdessä teemme avoimen, yhdenvertaisen ja osallistavamman kaupungin!

Espoon kaupunginvaltuusto tarvitsee uusia, sanavalmiita, aikaansaavia ja fiksuja päättäjiä. Olen 27- vuotias pitkään politiikassa toiminut nuori feministi. Asun Olarissa yhdessä puolisoni Essin ja alle vuoden ikäisen tyttäremme kanssa. Toimin Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton pääsihteerinä, sekä Matinkylä-Olari Vihreiden hallituksen jäsenenä. Haluan rakentaa Espoosta yhdenvertaisen suurkaupungin, jossa kaikkien on hyvä asua, elää ja käydä töissä. Espoon valttikortti on sen sijainti, vehreys, loistavat palvelut ja avoin ilmapiiri. Näiden asioiden puolesta haluan vaikuttaa. Pienen tytön työssäkäyvänä äitinä tiedän lapsiperhearjen haasteet. Haluan, että Espoo panostaa erityisesti lapsiin ja nuoriin. Nuorena äitinä aion pitää lasten ja nuorten puolia. Tulevaisuuden Espoota tulee kehittää moderniksi ja avoimeksi: kuntalaisilla tulee olla enemmän vaikutusmahdollisuuksia myös vaalien välillä. Rasismi, eivätkä muutkaan ennakkoluulot kuulu minun Espooseeni. Uskon ratkaisuihin ja rakkauteen. Rakennetaan yhdessä järkevä kaupunki, joka palvelee kaikkia asukkaita nyt ja tulevaisuudessa. Politiikkaan lähdin mukaan 18 –vuotiaana helsinkiläisenä kuntavaaliehdokkaana. Helsingissä olen toiminut mm. kaupunginvaltuuston varajäsenenä, sekä kulttuuri- ja kirjastolautakunnan ja nuorisolautakunnan varajäsenenä. Myös opiskelijapolitiikka on minulle tuttua: olen toiminut niin Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan edustajistossa, hallituksessa kuin muissakin luottamustoimielimissä. Vihreissä järjestöissä olen päässyt näyttämään taitojani mm. Helsingin Vihreiden Nuorten puheenjohtajana, Helsingin Yliopiston Ylioppilaskunnan Vihreiden puheenjohtajana ja Helsingin Vihreiden hallituksessa. Muissa järjestöissä olen toiminut mm. Planissa, Allianssissa, sekä Sateenkaariperheissä. Koulutukseltani olen valtiotieteiden kandidaatti, opiskelen Helsingin yliopistossa pääaineenani sosiologiaa. Teen päivittäin töitä nuorten noin 13-21 –vuotiaiden kanssa ja olen nuorten osallisuuden asiantuntija.

Finström Verna
@vernacastren