Liity jäseneksi

Helpoin ja konkreettisin askel Espoon Vihreiden toimintaan on liittyä jäseneksi. Se on kannanotto niin Espoon kuin koko maailman menoon. Liittymällä jäseneksi olet mukana muuttamassa maailmaa ja puolustamassa ihmisarvoa, ympäristöä ja heikommassa asemassa olevia. Ja liittymällä tuet tietenkin vihreän politiikan edistämistä Espoossa!

Jäsenenä pääset osaksi jäsentiedotustamme, jossa kerromme tarkemmin miten esimerkiksi voit halutessasi osallistua enemmän vihreään toimintaan niin Espoossa kuin laajemminkin tai mitä tapahtumia ja tilaisuuksia on tulossa.

Lisäksi kaikki puolueen jäsenet saavat kotiinsa kaksi kertaa vuodessa ilmestyvän Vihreä -jäsenlehden!

Miten mukaan toimintaan?

Parhaiten ihan uutena omaa poliittista uraa kannattaa aloittaa kunnallistasolla ja -vaaleista. Mikäli kaupunginvaltuustossa toimiminen voisi olla sinun juttusi, voit kertoa kiinnostuksestasi täällä. Kuntavaalit käydään keväällä 2021 – vaalipäivä on sunnuntai 13.6.2021 – ja ehdokkaaksi ehtii vielä hakea toukokuun alkuun!

Lisäksi on tärkeää muistaa, ettei vihreissä politiikkaa tai vaaleja tehdä yksin. Hommia tehdään porukalla pääsääntöisesti vapaaehtoisten ihmisten voimalla, antaumuksella ja energialla. Siksi toivotammekin kaikki kiinnostuneet mukaan tekemään Espoon Vihreiden vaalikampanjaa! Kuntavaalien lähestyessä yhä useampi ehdokas kaipaa lisää tekeviä käsiä kampanjan avuksi. Tukiryhmiin liittymisestä kannattaa kysyä suoraan ehdokkailta. Ja vaikka kuntavaalit eivät osuisi juuri parhaaseen aikaan esimerkiksi oman työ- tai elämäntilanteen takia, niin silti kannattaa hypätä vaikka kesken vaalikaudenkin mukaan, sillä uusia luottamuspaikkoja avautuu aina välillä, joten niihin kannattaa hakea ja kerätä kokemusta. Avoimista luottamuspaikoista tiedotetaan jäsenille Espoon Vihreiden jäsenkirjeellä.

Jos enemmän kiinnostaa johonkin teemaan vaikuttaminen, tapahtumat ja kampanjointi, kuin politiikan tekeminen, kannattaa hakeutua poliittisiin tiimeihin, työryhmiin, olla yhteydessä jäsenyhdistysten puheenjohtajiin ja hallitukseen sekä ehdottaa toimintaideoita.

Tapahtumat

Järjestämme säännöllisesti tapahtumia, joista ilmoitamme kanavissamme sekä jäsenkirjeessämme. Tarjolla on ajoittain myös Uusien iltoja, jotka on tarkoitettu kaikille vihreästä toiminnasta kiinnostuneille ja vastikään mukaan tulleille.

Koronan takia olemme joutuneet karsimaan live-tapahtumia, mutta toivottavasti pääsemme taas pian näkemään ihan kasvotusten. Yritämme kuitenkin järjestää uudenlaisia tapahtumia nyt poikkeusaikoina.

Olet koska tahansa tervetullut osallistumaan!

Seuraa ja keskustele

Jos poliittinen keskustelu saa sinut syttymään, suosittelemme liittymistä jäsenillemme ja vihreänmielisille tarkoitettuun Tehdään yhdessä Vihreä Espoo facebookryhmään. Lisäksi voit seurata meitä Facebookissa ja Instagramissa, jonne pyrimme päivittämään ajankohtaiset kuulumiset. Ja vaikka Espoon Vihreät näkyy ja kuuluu somessa, niin suosittelemme seuraamaan myös espoolaisia vihreitä kaupunginvaltuutettuja, jos kuulumiset kuntapolitiikasta ja sen tekijöiden arjesta kiinnostaa.

Tue toimintaa lahjoituksella

Yksi tapa tukea Vihreiden toimintaa Espoossa konkreettisesti on lahjoittaa joko Espoon Vihreille tai yksittäisille ehdokkaille vaalien aikana.

Lahjoittaminen on kätevä keino osoittaa tukensa, vaikka et asuisi Espoossa tai et muuten ehtisi esimerkiksi osallistumaan kampanjatilaisuuksiin tai et pysty lähtemään ehdolla, mutta haluat auttaa tekemään Espoosta paremman kaupungin.

Nyt on lisäksi juuri oikea aika lahjoittaa, sillä ehdokkaat suunnittelevat parhaillaan kuntavaalikampanjoitaan sekä missä he aikovat mainostaa ehdokkuuttaan. Ehdokkaiden lahjoituslinkit löytyvät puolueen ehdokasgalleriasta.

Espoon Vihreille tai muille paikallisyhdistyksillemme voit lahjoittaa puolueen sivuilla:
Tue toimintaa lahjoituksella

Jäsenrekisterin tietosuojaseloste