Kiinnostaako sinua vaikuttaa vihreiden polittisiin linjoihin valtakunnallisesti?

Nyt olisi todella konkreettista tekemistä tarjolla, sillä ensi vuonna puoluevaltuuskunnassa hyväksytään iso joukko uudistettuja vihreitä ohjelmia eri politiikan sektoreilta. Hyväksytyt ohjelmat ohjaavat vihreiden poliitikkojen toimintaa, mutta ensin ne täytyy tietysti kirjoittaa ja tätä varten puolue hakee jäseniä lukuisiin työryhmiin.

Lisätietoa työryhmistä ja hakuohjeet löydät osoitteesta www.vihreat.fi/tyoryhmahaku2021.

Osalle työryhmistä on annettu vastuu valmistella ohjelma tai muu linjapaperi, jonka hyväksyy puoluevaltuuskunta. Työryhmät voivat valmistella kannanottoja myös puoluehallituksen hyväksyttäväksi. Työryhmät seuraavat ja käyvät ajankohtaista keskustelua toimialaansa liittyvistä kysymyksistä sekä järjestävät seminaareja, keskustelutilaisuuksia ja muita poliittisen keskustelun mahdollisuuksia. Ne toimivat asiantuntijaeliminä, jotka tukevat vihreiden poliitikkojen työtä niin eduskuntaryhmässä kuin hallituksessa.

Puolue on nyt avannyt avoimen haun työryhmien jäseneksi kaikille puolueen jäsenille!

Katso tarkemmat kuvaukset ja hakuohje sivulta www.vihreat.fi/tyoryhmahaku2021.

Voit hakea 7.12. saakka jäseneksi näihin työryhmiin tai verkostoihin:
– maaseutu- ja aluepoliittinen työryhmä
– kaupunkipoliittinen työryhmä
– maahanmuuttopoliittinen työryhmä
– talous- ja elinkeinopoliittinen työryhmä
– koulutus- ja tiedepoliittinen työryhmä
– ulko- ja turvallisuuspoliittinen työryhmä
– oikeuspoliittinen työryhmä
– tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustyöryhmä
– ilmasto- ja energiatyöryhmä
– maatalous- ja eläinverkoston ohjausryhmä
– tietopolitiikkatyöryhmä
– hyvinvointityöryhmä
– Eurooppa-työryhmä

Haluamme rohkaista erityisesti uusia vihreitä ja ensimmäistä kertaa johonkin työryhmään mukaan hakemista harkistevia laittamaan rohkeasti hakemus tulemaan. Ohjelmia kirjoitetaan työryhmissä siksi, että mukaan tulisi laajasti eri näkökulmia eikä yhden henkilön tarvitse tietää kaikkea. Työryhmissä myös tutustut muihin vihreisiin ja opit varmasti uutta.

Useassa työryhmässä on myös espoolaisia puheenjohtajia (Mikki Kauste, Saara Hyrkkö, Tiina Elo, Inka Hopsu, Hege Miettinen, Timo Kilpiäinen, Jani-Petri Martikainen). Heiltä voi myös kysyä joko suoraan yksityisviestillä yms tai tälläkin sähköpostilistalla kokemuksia työryhmätyöskentelystä.