Kilpiäinen Timo

Kulttuurilautakunnan jäsen

Timo Kilpiäinen, luokanopettaja, Vihreiden koulutus- ja tiedepoliittisen työryhmän puheenjohtaja, 42

"Olen 42-vuotias luokanope ja kahden pojan isä Espoosta. Politiikassa olen ollut mukana vuodesta 2015 ja eduskuntavaaleissa ehdolla ensimmäistä kertaa. Politiikassa haluaisin ennen kaikkea muistaa, että maailma ei ole valmis. Olemme viimeiset vuosikymmenet joutuneet vain taistelemaan niiden asioiden puolesta, jotka meillä jo on; peruskoulu, maksuton koulutus, terveydenhuolto jne. Emme ole uskaltaneet tehdä rohkeita uusia avauksia paremmasta työelämästä, perustulosta, merkittävistä luonnonsuojelupäätöksistä ym. Jos emme uskalla muuttua, näivetymme ja käperrymme kokoon yhä jakautuvammassa maassa. Tarvitsemme tietoon ja tutkimukseen perustuvaa politiikkaa, joka uskaltaa muuttaa maailmaa. Politiikan ulkopuolella harrastan fantasiakirjallisuutta, video- ja lautapelejä, mahdollisimman monipuolista urheilua josta suosikkeina nykyään seinäkiipeily ja suunnistus."

Mikä on lempipaikkasi Uudellamaalla ja miksi?

"Suosikkipaikkani Uudellamaalla ovat Matinkylän ranta ja Rantaraitti Espoossa sekä kaikki urheilupuistot ympäri Uuttamaata."

kilpiainentimo@gmail.com
Kilpiäinen Timo