Espoon Vihreät valitsivat kevätkokouksessaan yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi Kaarina Saramäen. Espoonlahtelainen Saramäki työskentelee Suomen ympäristökeskuksessa ja vaikuttaa Vihreissä myös puoluevaltuuskunnan jäsenenä sekä puolueen talouspoliittisessa työryhmässä.

”Politiikan teemoista minulle ovat läheisimpiä tasa-arvo ja yhdenvertaisuus, ympäristö, lapset ja nuoret sekä talous- ja työelämäkysymykset. Näitä asioita haluan edistää myös Espoon Vihreiden puheenjohtajana.”

Saramäellä on vankka kokemus niin kunnallis-, europarlamentti- kuin eduskuntavaalikampanjoista. Uudesta tehtävästään innostuneen Saramäen mielessä ovatkin jo tulevat haasteet:

”Puheenjohtajakauteni aikana meillä on edessä sekä eurovaalit että eduskuntavaalit ja molemmissa lähdemme tekemään kaikkien aikojen parhaita tuloksiamme. Vihreillä on paljon annettavaa talouden ja työllisyyden parantamiseksi kestävällä tavalla niin EU:ssa kuin Suomessa.”

”Ajamme myös niitä asioita, jotka ovat monelle arjessa merkityksellisimpiä, kuten hyvät lähipalvelut ja kaikkien ihmisten inhimillinen kohtelu. Espoossa on paljon lapsiperheitä ja esimerkiksi päivähoidosta on vaikea säästää laatua heikentämättä. Toivonkin päättäjiltämme inhimillistä viisautta ja kaukokatseisuutta. ”

Lisätietoja:

Puheenjohtaja: