Espoon Vihreät on nimennyt 27. Marraskuuta etäyhteydellä järjestetyssä syyskokouksessa lisää ehdokkaita huhtikuussa 2021 pidettäviin kuntavaaleihin. Yhteensä Espoon Vihreillä on nyt nimettynä 88 kuntavaaliehdokasta ja ehdolle lupautuneita on jo yli sata nimeä.

“Kulunut vuosi on asettanut Espoon vaikeiden haasteiden eteen. Vihreä valtuustoryhmä on työskennellyt määrätietoisesti Espoon asukkaiden, ympäristön ja kestävämmän tulevaisuuden puolesta. Haluan olla ehdokkaana kuntavaaleissa, koska kaikki työ tulevaisuuden puolesta on tärkeää”, kommentoi vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Sirpa Hertell, joka on kymmenes nykyinen vihreiden valtuutettu joka lähtee ehdolle ensi kevään kuntavaaleissa.

Syyskokouksen alkuun kuultiin myös Vihreiden puheenjohtajan, sisäministeri Maria Ohisalon terveiset kokousedustajille sekä puolueen varapuheenjohtaja Jaakko Mustakallion videotervehdyksen. Kokous järjestettiin etäyhteydestä huolimatta pikkujoulutunnelmissa ja myös Joulupukki toi terveisensä kokousedustajille.

Nyt nimetyissä ehdokkaiden joukossa on aiempia nimeämisiä enemmän täysin uusia nimiä ja Espoon Vihreiden puheenjohtaja Antti Brunni onkin tyytyväinen kuinka monipuolinen listasta on muodostumassa. “Mukana on jälleen komea joukko espoolaisia arjen asiantuntijoita, joilla on korkean tason osaamista aina kestävästä kehityksestä talouteen sekä mielenterveysasioista lakiasioihin ja kaupunkisuunnitteluun. On opiskeljaa, perheenisää, linja-autonkuljettajaa, rakennusneuvosta, ihmisoikeusaktivistia, kieltenopettajaa ja IT-konsulttia.”

Nimettyjen ehdokkaiden joukossa on Vuoden nuori vihreä toimija -palkinnolla vuonna 2019 palkittu lähihoitaja ja ihmisoikeusaktivisti Naim Panahi (22), jonka tarinasta useat mediat (Turun Sanomat, Salon Seudun Sanomat, Maailman kuvalehti, Verde -lehti) ovat kirjoittaneet viime vuosina, sekä viherlaaksolainen sosionomiopiskelija Tatja Jukuri (30), joka on yksi maksutonta psykoterapiakoulutusta edistävän kansalaisaloitteen alullepanijoista. Myös llmastovanhempien toiminnasta monelle tutuksi tullut Tapio Pesola (40) on mukana listalla, samoin kuin twitteristi Pasi Pennanen (52).

Lisäksi kokouksessa valittiin Espoon Vihreiden hallitukseen uusia toimijoita. Uudeksi varapuheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle valittiin Hanna Hukari ja hallituksen jäseniksi Allan Halme, Rosa Puhakainen-Mattila, Eki Luotio, Marika Paavilainen sekä Peppi Seppälä. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Antti Brunni, muina hallituksen jäseninä Leila Arstila, Johannes Elmnäinen ja Rauno Liljavirta.

Espoon Vihreät tavoittelee ehdokasasettelussa jälleen täyttä 112 ehdokkaan listaa ja seuraavan kerran kuntavaaliehdokkaita nimetään Espoon Vihreiden yleiskokouksessa tammikuussa.  Ole rohkeasti yhteydessä, mikäli olet kiinnostunut lähtemään ehdolle vihreiden listalta, sillä lista täyttyy hyvää vauhtia! Yhteensä ehdokkaaksi lupautuneita on jo yhteensä yli sata nimeä.

Kaikki 27. marraskuuta syyskokouksessa julkistetut ehdokkaat:

Sirpa Hertell 65 Laaksolahti, Jupperi DI, kaupunginvaltuutettu
Juha Hovinen 63 Haukilahti Rakennusneuvos, arkkitehti SAFA
Tatja Jukuri 30 Viherlaakso Neuropsykiatrinen valmentaja, sosionomiopiskelija
Mervi Lampenius 50 Nöykkiö Lakipalvelusihteeri, Espoon Pelastakaa Lapset ry:n toiminnantarkistaja
Kirsi Louhelainen 41 Tapiola IT-konsultti
Anja Markkanen 43 Espoon keskus kieltenopettaja, filosofian maisteri
Pauliina Oksanen 32 Tapiola Järjestösuunnittelija, terveystieteiden maisteri
Jaana Ovaska 59 Mankkaa KM, johdon valmentaja
Naim Panahi 22 Leppävaara Lähihoitaja ja ihmisoikeusaktivisti.
Pasi Pennanen 52 Soukka Myynnin esimies, twitteristi
Tapio Pesola 40 Kilo VTM, viestintäjohtaja